Články

Články > Článok

Belské skaly

chata-terchova.sknemá hodnotenie0 komentárov

Prvý októbrový víkend , tak ako i po iné roky, sme zorganizovali stretnutie spolužiakov zo strednej školy na našej chate v Terchovej spojené s turistikou . Rozhodli sme sa pre ľahšiu túru po úplne novom turistickom chodníku na Belské skaly . Autobusom sme sa ráno presunuli do Belej - centrum a pokračovali sme peši cez dedinu smerom na Belskú dolinu . Za dedinou asi tristo metrov je smerovník ,kde turistický chodník prudko zatáča vľavo . Tu prechádzame po novej lávke ponad potok a po žltej turistickej značke začneme stúpať v lesnom prostredí pod nádhernými borovicami až ku skalám . Prvá skala sa nám ukáže po niekoľkých minútach chôdze . Obchádzame ju z ľavej strany a obdivujeme zlatú platňu a jej lezecké cesty . Odistené športové cesty pre lezcov sú aj v ďalších sektoroch , celkovo je tu približne päťdesiat odistených ciest . My sa vraciame pod skalu na turistický chodník a pokračujeme hore . Z pravej strany kľukatým chodníkom obchádzame skalné steny . Nad prvou skalnou stenou je vybudovaná nová vyhliadka a tak tu chvíľu oddychujeme a kocháme sa peknými výhľadmi . Pokračujeme ďalej . Takto nás potešia ešte ďalšie dve vyhliadky . Trošku náročnejší výstup je k poslednej vyhliadke kde sa štveráme po skalách a pomáhame si nainštalovanými reťazami a stúpačkami . Na vrchole sa tešíme z pekných ďalekých výhľadov a po malom občerstvení schádzame späť dolu k smerovníku a asi dvesto metrov sa vraciame smerom do dediny . Pri konečnej autobusu prechádzame doprava cez potok a pokračujeme cez lúky novým turistickým chodníkom až do doliny Bránice .Po celý čas si vychutnávame výhľady na ešte zelené lúky a lesy už v nádherných farbách jesene. Točíme doľava lesnou cestou popri chatách. Prichádzame k hotelu Bránica a rozhodujeme sa pre obedňajšiu pauzu. Tu si vymieňame svoje pocity z jesennej prírody a tešíme sa spolu z krásne prežitého dňa .

PRIDAŤ NOVÝ KOMENTÁR

Ohodnoťte článok alebo pridajte komentár.

Pozn. 5 je najlepšie hodnotenie.